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spam la poste .net
17/04/2024 à 10h47
bjr,
j'envoie les fse via la poste .net. ils me considèrent comme un spammeur. que faire?
17/04/2024 à 11h46
C'est la Sécu qui te considère comme un spam ?
Le plus simple c'est de changer de boite mail pour l'envoi de tes FSE.
17/04/2024 à 14h44
>C'est la Sécu qui te considère comme un spam ?<
Je ne vois pas comment la Secu peut considerer azerty comme un spammeur alors qu'elle traite ses lots., que ca passe avant par Sesame Vital avec authentification carte professionnelle.
Depuis combien de temps, azerty, envoies tu avec laposte.net?
17/04/2024 à 15h38
cela fait depuis plus de 10 ans, et pas de soucis. j'ai appelé julie pour leur demander pourquoi. ils n'y peuvent rien. c'est la poste qui s'est associé a spamhaus, un organisme à la con qui soit disant détecte les spams.
suis pas dans la mouise depuis le 8/4....
17/04/2024 à 15h55
Ok donc ce n'est pas sesame vital qui a déposé un "abuse" contre la poste.net qui en retour te sanctionne. C'est la poste.net elle meme. c'est naze en effet.... Comme dit Prunelles, tu peux changer , mais ne pas se gourrer avec les pops , smtp, et les authentifications :-)
17/04/2024 à 17h04
azerty écrivait:
------
> cela fait depuis plus de 10 ans, et pas de soucis. j'ai appelé julie pour leur
> demander pourquoi. ils n'y peuvent rien. c'est la poste qui s'est associé a
> spamhaus, un organisme à la con qui soit disant détecte les spams.
> suis pas dans la mouise depuis le 8/4....
https://aide.laposte.net/categories/je-rencontre-des-difficultes-sur-ma-messagerie/spamhaus
regarde par là
18/04/2024 à 06h49
Gestion des exceptions IP externes comme pour un firewall classique, bien vu, croc.
18/04/2024 à 17h16
J ai eu leur réponse. J y comprend rien.
Mais il est inadmissible qu une société tierce se permette de faire cela. Ils se prennent pour qui.
19/04/2024 à 11h56
Spamhaus
17 APR 2024
18:02:05
Thank you for contacting Spamhaus CSS Removals,
Please use https://translate.google.com/ for language, if needed.
185.146.223.184 is making SMTP connections which indicate that it is misconfigured. Some elements of your existing configuration create message characteristics identical to previously identified spam messages.
Please align the m il server's HELO/EHLO 'desktop-gmcq7cn' and PTR with proper DNS (forward and reverse) values for a mail server. Here is an example:
Correct HELO/DNS/rDNS alignment for domain example.com:
- Mail server HELO: mail.example.com
- Mail server IP: 192.0.2.12
- Forward DNS: mail.example.com -> 192.0.2.12
- Reverse DNS: 192.0.2.12 -> mail.example.com
Correcting an invalid HELO or a HELO/forward DNS lookup mismatch will stop the IP from being listed again.
Points to consider:
* HELO and PTR/rDNS are not the same thing. HELO is usually a server setting.
* Alignment: it is strongly recommended that the forward DNS lookup (domain name to IP address) and rDNS (IP to domain) of your IP should match the HELO value set in your server, if possible
* The IP and the HELO value should both have forward and rDNS, and should resolve in public DNS
* Ensure that the domain used in HELO actually exists!
Additional points:
* According to RFC, the HELO must be a fully qualified domain name (FQDN): "hostname.example.com" is an FQDN and "example.com" is not an FQDN.
* The domain used should belong to your organisation.
Contact your hosting provider for assistance if needed.
You can test a server's HELO configuration by visiting https://aboutmy.email. From there, send an email from the machine in question to the provided email address, and then examine the results. This tool will give a lot of detail about the email. To check HELO/EHLO, navigate to "Delivery" -> "SMTP" and look for the EHLO line.
If all settings are correct, you have a different problem, probably malware/spambot. Again, the HELO we are seeing is 'desktop-gmcq7cn'. The last detection was at 2024-04-17 08:15:00 (UTC).
For information on misconfigured or hacked SMTP servers and networks, please see this FAQ: https://www.spamhaus.org/faq/section/Hacked...%20Here's%20help#539
CSS listings expire a few days after last detection. You can always open a ticket (or update an existing one) to inform us when and how the situation was been secured.